09.12.2020.

Digital Mind

Vai robotikas procesu automatizācija (RPA) ir aktuāla tikai lieliem uzņēmumiem?

Vai augstāk esošajā bildē ir attēlots tikai dators? Vai arī tavs virtuālais RPA kolēģis, kurš šogad ir paveicis četru pilnas slodzes darbinieku darba apjomu? Pareizā atbilde ir atkarīga no tava lēmuma pēc šī raksta izlasīšanas.


Efektivitātes paaugstināšana ir izaicinājums jebkuram uzņēmumam, jo kas gan ir katra uzņēmuma mērķis? Lielāka peļņa, kas iespējama paveicot vairāk ar mazāk resursiem. Viena no iespējām, lai sasniegtu šo mērķi ir automatizācija, kura iegūst arvien plašāku lomu mūsdienu uzņēmumos. Pateicoties šādiem risinājumiem, darbinieki gūst iespēju veltīt savu laiku augstākas pievienotās vērtības uzdevumiem, nevis rutīnas darbiem. No automatizācijas segmenta visstraujāk augošais risinājums ir RPA, taču vai tas ir izmantojams arī mazos un vidējos uzņēmumos?

Lai noskaidrotu, vai tavs uzņēmums ir atbilstošs kandidāts RPA ieviešanai, ir noteikti faktori, kurus izvērtējot ir iegūstama atbilde uz šo jautājumu. Pirmie faktori, kas jāizvērtē ir automatizējamā procesa biežums un laikietilpīgums, no kā izriet tā izmaksas, taču tas nav viss. Papildus nepieciešams ņemt vērā, ka robots darbu spēj veikt stabilāk, kvalitatīvāk un ātrāk, kas tālāk ietekmē klientu un darbinieku apmierinātību.

Tālāk izskatīsim uzņēmumu, kas saskarās ar problēmu savā pasūtījumu pieņemšanas procesā, un nolēma to uzlabot ieviešot RPA.

Pirms automatizācijas, klienti veica zvanu uzņēmumam, lai sniegtu pasūtījuma detaļas, kam sekoja darbinieka pienākumi – pasūtījuma pierakstīšana un ievadīšana attiecīgajās sistēmās. Pēc laika uzņēmums nonāca pie secinājuma, ka šādi rīkojoties tiek atkārtoti veikts rutīnas darbs, kam papildus ik pa laikam atgadās kāda cilvēka pieļauta kļūda.

Pēc attiecīgo procesu automatizācijas uzlabojās ne tikai uzņēmuma kopējā produktivitāte, bet arī klientu saskarsmes pieredze, par cik klientam bija iespēja visu paveikt patstāvīgi, un bez lieka kontakta ar klientu apkalpošanas personālu. Svarīgi izcelt, ka iepriekšminētais uzņēmums nodarbina mazāk, nekā 60 darbiniekus un nav ar apgrozījumu, kas mērāms desmitos miljonu eiro.


Lai parūpētos, ka jūsu RPA projekta ieviešana norisinās veiksmīgi, aicinām izvērtēt šos faktorus:

  • Tā vietā, lai izolētu uzņēmuma procesus un to automatizāciju izskatītu pa vienam, lietderīgāk ir pieiet izpētei ar holistisku skatījumu. Tas nozīmē, ka RPA izpētes procesā nepieciešams iesaistīt visus darbiniekus, neatkarīgi no to lomas hierarhijā. Ar šādu pieeju katrs atbildīgais darbinieks spēj sniegt tiešu un uz pieredzes balstītu ieguldījumu.
  • Izvērtējiet jūsu uzņēmumam aktuālākos un nozīmīgākos sāpju punktus un veiciet padziļinātu analīzi, lai noskaidrotu vai RPA tos var adekvāti veikt.
  • Veicot atkārtotu procesu identifikācijas un izpētes sesiju, piesaistiet RPA speciālistu un procesu analīzi veiciet kopīgiem spēkiem. Pārliecinieties par to, lai speciālists jums palīdzētu atklāt pārrāvumus jūsu procesu ķēdē un piedāvātu optimālāko risinājumu.
  • Veiciet ROI (angl. – return on investment) analīzi katram procesam, lai iegūtu precīzu aprēķinu par sagaidāmajām izmaksām un ietaupījumiem. Sarēķinot līdz šim patērēto laiku un darbaspēka izmaksas konkrētā procesa veikšanai, iegūstam skaitli, kurš jāsalīdzina ar RPA ieviešanas izmaksām. Galu galā iegūstam skaidru un uz faktiem balstītu informāciju par to, cik ātri atpelnīsim veikto investīciju.
  • Meklējiet procesus, kuros norisinās augsta apjoma informācijas ievade/izvade, apstrāde
  • Identificējiet, kuru procesu veikšana pieprasa daudz laika un ir garantēta atkārtoties

Rūpējies par savu darbaspēku un uzņēmuma produktivitāti – piesaki konsultāciju pie mūsu RPA speciālistiem!