06.12.2021.

Digital Mind

Satura integrācija: visa uzņēmuma svarīgākā informācija vienuviet

Vai Jums ir pazīstamas šīs situācijas? Darbinieki saglabā informāciju dažādās sistēmās, kas nav savstarpēji integrētas. Vajadzīgā brīdī nepieciešamais dokuments nav viegli un ātri atrodams. Darbinieki nevar piekļūt informācijai, kas nepieciešama pienākumu veikšanai. Kolēģiem ir pieejams tik liels dokumentu apjoms, ka nespēj tajā orientēties. Šādas un līdzīgas situācijas būtiski var ietekmēt darba efektivitāti, ražīgumu un radīt virkni citu izaicinājumu.

Par šo plašāk runājām novembra nogalē Digital Mind organizētajā vebinārā “Satura integrācija: visa uzņēmuma svarīgākā informācija vienuviet!”, kurā tika ieskicētas šī brīža aktuālākās tendences.

Aicinām noskatīties vebināra ierakstu sev ērtā laikā un vietā.

Pirmām kārtām jāatzīmē, ka organizācijas ir daudz vairāk sākušas domāt par digitālo transformāciju. Kā viens no veicinošiem faktoriem protams ir COVID-19 pandēmija, kuras radītajos apstākļos mēs atrodamies jau otro gadu. Šī brīža situācijā organizācijas meklē veidus kā nodrošināt hibrīd-darba stilu, darbiniekiem strādājot gan attālināti, gan klātienē birojā. Jāspēj risināt to, kādā veidā nodrošināt, ka visiem, kuriem ir nepieciešama noteikta veida informācija, tā ir pieejama. Jāpiebilst, ka darba darīšana nav saistīta tikai ar atrašanos birojā, bet galvenokārt kā ikviens darbinieks vislabākā veidā var radīt to vērtību un rezultātu esot savā amatā un īstenojot savu lomu neatkarīgi no savas atrašanās vietas. Vārdu sakot, jautājums par informācijas ērtu un elastīgu pieejamību, drošību un strukturēšanu ir kļuvis kritiski svarīgs.

Otra tendence, kura ir vērā ņemama, ir darbaspēka pieejamības un izmaksu jautājums. Izmaksas pieaug un īpaši tas ir jūtams gada pēdējā kvartālā, turklāt paredzams, ka arī nākošajā gadā izmaksas saistībā ar personāla atalgojumu tikai augs. Otra problēmas puse ir personāla un talantu pieejamība, respektīvi, tas liek organizācijām arvien vairāk domāt par to kā atbalstīt procesus, automatizēt manuālas aktivitātes un rutinētus darbus aizstāt ar informācijas tehnoloģijām un attiecīgi atbrīvot šo cilvēku laiku vērtīgāka darba īstenošanai. Paredzams, ka šī tendence tuvāko 5-10 gadu periodā Baltijas reģionā, samazinoties darbaspējīgajai populācijai, vēl vairāk saasināsies.

Visbeidzot trešā tendence ir vēsturisko, pirms 2008. gada krīzes ieviesto informācijas sistēmu novecošana, morālā un tehniskā dzīves cikla beigas, līdz ar to daudzi uzņēmumi domā par ievērojamām un radikālām dažāda veida informācijas sistēmu kā ERP, CRM utml. maiņām. To arī atspoguļo mūsu šī gada sākumā veiktā aptauja, ko Digital Mind īstenoja sadarbībā ar pētījumu aģentūru Kantar - vairāk kā 2/3 no visiem aptaujātajiem uzņēmumiem tuvāko 12-24 mēnešu laikā plāno veikt ievērojamas investīcijas dažāda veida biznesa procesu un pakalpojumu digitalizēšanā un nopietni izvērtēt, kā tehnoloģiskie risinājumi var palīdzēt pilnveidot biznesu un sasniegt tā attīstības mērķus.

Ņemot par pamatu šīs tendences, Digital Mind vēlas pastāstīt par esošo klientu pozitīvo pieredzi vairāku gadu garumā, attīstot savus satura pārvaldības procesus, un iedrošināt arī pārējos uzņēmumus, kam tas vēl ir priekšā. Vebināra ierakstā uzzināsiet, kādas varētu būt 4 sistēmu kategorijas, uz kurām varētu mērķēt atkarībā no organizācijas šī brīža attīstības fāzes, organizācijas procesu un to vadības brieduma. Stāsts no pieredzes ar praktiskiem piemēriem, kas var palīdzēt uzņēmumiem izprast savu šī brīža situāciju un pieņemt tālākus lēmumus. Šo un citus pasākuma ierakstus varat noskatīties mūsu Youtube kanālā.