Čatbota zināšanu nodošana

Situācijās, kad datus nav iespējams eksportēt no vienas sistēmas un importēt otrā sistēmā, to var paveikt ar RPA palīdzību.
Konkrētajā piemērā bija divi tērzēšanas roboti — čatboti: viens saprot krievu valodu, bet otrs vēl ne.

Lai nodotu valodas zināšanas, kādam visi šie dati būtu jāizgūst no vienas sistēmas un jāievada citā.
Šajā gadījumā datu izgūšana nozīmēja izanalizēt visus vārdus un saglabāt visus saistītos konkrētās valodas tulkojumus, savukārt datu ievade — cikliski apstrādāt iepriekš savāktos tulkojumus un ievadīt tos mājaslapas lietotāja saskarnē, navigējot pa lapām, ievadot laukus, spiežot uz izvēles rūtiņām un saglabāšanas pogām.

Iemācīt robotam izpildīt šādu uzdevumu izmaksātu aptuveni tikpat, cik noalgot tā veikšanai studentu. Taču robota izvēlei ir ievērojami ieguvumi:

  • ja būs nepieciešams, sagatavotā automatizācija ir atkārtoti izmantojama;
  • nav cilvēcisko kļūdu — robots neizlaiž rindas un nesajauc laukus vai pogas;
  • pēc apstrādājamās informācijas apjoma (šoreiz tie bija 3000 ieraksti) ir prognozējams darba izpildei nepieciešamais laiks.

P. S. Tas, ka robots strādā pa nakti, ieguvumu sarakstā netika iekļauts tāpēc, ka arī studenti tā mēdz darīt īsi pirms darba nodošanas termiņa.

Kā jau varat nojaust, ir iespējams automatizēt dažādus līdzīgus vienreizējus vai reti izpildāmus uzdevumus, kuros darbības atkārtojas tūkstošiem reižu.
Piemēram:

  • preču datos konkrētu lauku pārnešana starp dažādām sistēmām;
  • CRM datu kvalitātes uzlabošana un (vai) datu atjaunošana (piemēram, kontaktpersonu amata un darbavietas atjaunošana no „LinkedIn”).

RPA tēmas: