Pastāvēs, kas pārvērtīsies. RPA kā mūsdienīga biznesa sastāvdaļa

Lūkojoties vēsturē, veiksmīgi ir tādi uzņēmēji, kuri seko tehnoloģiskajam progresam un iespējami ātri tam pielāgojas, vai pat iet solīti pa priekšu. Ir garāki laika posmi, kad tehnoloģijas šķietami “stāv uz vietas”, taču ir periodi, kad tehnoloģiskais progress ir ļoti straujš. Tos mēdz dēvēt par industriālajām revolūcijām. Esam pārkāpuši ceturtās industriālās revolūcijas slieksnim, un strauja pielāgošanās jaunajiem spēles noteikumiem ir biznesa veiksmes pamatā.

Pirmā industriālā revolūcija notika līdz ar tvaika dzinēja izgudrošanu, kas būtiski mainīja ražošanas procesu. Otro iezīmē elektrības arvien plašāka izmantošana, bet trešo – informācijas laikmeta sākšanās 20. gadsimta beigās. Ceturto industriālo revolūciju raksturo mākslīgā intelekts, lietu internets, lielie dati, un šīs inovācijas būtiski maina datu apstrādes ātrumu, klientu apkalpošanu u.c. jomas.

Šobrīd uzņēmumi ļoti strauji digitalizējas un tie, kas veiksmīgi noķēruši pirmos digitalizācijas viļņus tiek tālu priekšā pārējiem un pat spēj lauzt spēles noteikumus tradicionāli ļoti stabilās nozarēs, piemēram, “Airbnb” viesmīlības jomā un “Uber” taksometru pakalpojumu jomā. Atpalicēju veiksme ir atkarīga tikai un vienīgi no tā, cik ātri spēs pieņemt jaunos spēles noteikumus un mainīties līdzi laikam, jo klienti kļūst arvien prasīgāki. Ātra pakalpojumu nodrošināšana un augsts klientu serviss kļūst arvien izšķirošāks un visbiežāk to nodrošināšana nav iespējama bez procesu digitalizācijas, tādēļ spītīgi turēties pie tradicionāli ierastām praksēm, ir kā ceļš uz Golgātu.

Robotikas procesu automatizācija (RPA) ir viena no jaunās ēras būtiskām sastāvdaļām. Tā palīdz digitalizēt manuālus darbus, paātrinot procesus un klientu apkalpošanas kvalitāti. Programmatūras robotiem var uzticēt darbus, kas regulāri atkārtojas, ir vienveidīgi un kuru paveikšanai nav nepieciešama intuīcija, empātija, emocijas vai sarežģītu lēmumu pieņemšana. RPA roboti palīdz darbiniekiem, paveicot vienkāršākos darbus viņu vietā un atbrīvojot laiku augstākas pievienotās vērtības aktivitātēm. Globālās pārvaldības konsultants “McKinsey & Company” prognozē, ka RPA ekonomiskā ietekme līdz 2025. gadam sasniegs aptuveni 6,7 triljonus ASV dolārus. Ja Tavs uzņēmums vēl nav ieviesis procesu automatizāciju, iespējams, šis ir pēdējais brīdis, lai notvertu konkurentus!

Mēs – Digital Mind palīdzam lielām un vidējām organizācijām ieviest ilgtspējīgu biznesa praksi, digitalizējot to būtiskos procesus. Mūsu procesu digitalizācijas risinājumi atbalsta vides – sociālās – pārvaldības stratēģijas un ļauj klientiem dažādās nozarēs koncentrēties uz ilgtspējīgu finanšu izaugsmi, darbinieku labklājību un pozitīvu ietekmi uz sabiedrību.