11.03.2021.

Digital Mind

Krasas pārmaiņas tirdzniecības direktoru un viņu komandu darbā

2020. gada notikumi izgaismojuši apstākļus, kuriem mārketinga līderi gatavojušies jau pēdējos piecus gadus: tirdzniecības direktoriem jāpanāk, ka uzņēmums ir teju apsēsts ar darbu ar saviem klientiem, nevis tikai jāvada reklāmas iepirkumi un akcijas. Tas nozīmē, ka klientam jābūt itin visa centrā, tostarp arī darbā ar līderību, stratēģiju un praktisko darbību.

Tēriņi par lojalitātes un klientu saglabāšanas mārketinga aktivitātēm pieaugs par 30%, tirdzniecības direktoriem uzņemoties pilnu kontroli pār visu klientu pieredzi darbā ar uzņēmumu.

Veiksmīgiem tirdzniecības direktoriem 2021. gads aizies sava darba, komandas pienākumu un visu mārketinga funkciju pārstrādāšanas zīmē. Mēs sagaidām, ka šie tirdzniecības direktori izstrādās jaunus komercijas un pakalpojumu sniegšanas modeļus, lai uzņēmumi nezaudētu likviditāti. Viņi stāsies vienās rindās ar saviem darbiniekiem, lai paveiktu šo darbu, nevis tikai uzraudzīs procesu no tālienes.

Ja tas jau nav izdarīts, vadošie tirdzniecības direktori turpmākajos mēnešos integrēs mārketinga un klientu pieredzi. Norobežošanās no pēcpārdošanas procesa (produkta lietojuma, klientu apkalpošanas, klientu saglabāšanas, aktīvas produktu veicināšanas) nekad nav bijusi laba doma. Pandēmijas laikmetā šāda norobežošanās ir neiedomājama! Nodalītas klienta pieredzes izmaksā miljonus un liek zaudēt klientus – šāda pieeja ir pretēja apsēstībai ar klientu! Izaugsme iespējama tikai tad, ja klients ilgstoši izmanto uzņēmuma piedāvājumu, tādēļ ir īpaši svarīgi koncentrēties uz tādu klientu iegūšanu, kas nepametīs uzņēmumu ilgtermiņā.

Mārketinga speciālisti vēlreiz uzsvērs savu lojalitātes programmu lielo nozīmi un pārslēgsies no bonusu programmām par biežiem pirkumiem uz pilnasinīgām lojalitātes programmām. Mediju līdzekļi jau tiek pārdalīti klientu saglabāšanas metodēm, piemēram, e-pastiem, klientu apkalpošanai un izaugsmi veicinošiem produktiem. Mēs sagaidām, ka tēriņi lojalitātes un klientu saglabāšanas mārketingam 2021. gadā pieaugs par 30%.

Raksts tulkots no angļu valodas, Forrester Predictions 2021